دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ نشست اخلاقی با محوریت دعای ۲۴ صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن ملاحسینی مدیر حوزه علمیه برادران امام صادق (علیه السلام) بافق در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملاحسینی با اشاره به اینکه مباحث صحیفه سجادیه همراه با دعاست، گفت: همانطور که مرکب نهج‌البلاغه، خطبه،حکمت و نامه است، مرکب صحیفه سجادیه دعا است و دعای ۲۴ صحیفه سجادیه در مورد پدر و مادر است.

وی با اشاره به حقوق عظیم پدر و مادر به فرزندان بیان کرد: حقوق پدر و مادر در فرهنگ پاک اسلام بدون لحاظ کردن مکتب و عقاید و آراء آنان مطرح است و اسلام فقط به مسئله پدر و مادر توجه می کند، بدون آنکه توجه به کفر و ایمان، شرک و فسق، درستی و عدالت و نادرستی و گناه آنان داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) بافق با اشاره به آیه قرآن می گوید: در این هنگام به آنها اف مگو، یعنی اظهار ناراحتی و ابراز تنفّر مکن، و با صدای بلند و اهانت آمیز و داد و فریاد با آنها سخن مگو، و باز تأکید می کند که با قول کریم و گفتار بزرگوارانه با آنها سخن بگو که همه آنها نهایت ادب در سخن را می رساند، که زبان کلید قلب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha